Автор: Васил Николов ІІІ курс Изпълнителско изкуство – Пиано

Michel_BМишел Бероф завършва Парижката национална консерватория като ученик на Ивон Лорио, както и на Оливие Месиен. Свири с най-престижните оркестри в света, с диригенти като Абадо, Баренбойм, Бърнстейн, Мазур, Озава, Шолти. Като артист на звукозаписната компания EMI, виртуозният пианист е награждаван пет пъти с Grand Prix du Disque. Член е на жури в най-престижните световни конкурси за пианисти. Професор е по пиано в Парижката национална консерватория.
Мишел Бероф пристигна в Пловдив на 24.09.2009, и в продължение на три дни проведе майсторски клас в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство – Пловдив. Неговото присъствие създаде една особена атмосфера. Вдъхваше респект и възхищение. Той внимателно изслушваше всеки участник, след което започваше обяснения и демонстрации.
На майсторския клас професор Бероф учеше всички участници и слушатели на любов към музиката, на задълбоченост в нейната интерпретация и как клавирната музика трябва да звучи не само като такава, но да има различна темброва звучност – да имитира човешко пеене, различни инструменти, дори цял оркестър; да се пресъздават различни образи, емоционални състояния, но не с гримаси, а чрез звуците, излизащи изпод пръстите на изпълнителя. Клавирният педагог показа голяма вещина, всеотдайност в работата си, проникновеност и търпение към участниците – качества необходими за вникване в същината на изпълнителското изкуство, поради неговата изключителната трудност.
На неговия рецитал, който се състоя на 26.09.2009 г. в концертната зала на Оперно-филхармоничното дружество – Пловдив, той демонстрира невероятния си професионализъм в пресъздаването на образите от всичките двадесет и четири “Прелюдии” на Дебюси.
Маестро Бероф ни предаде и урок по сценично поведение. Излезе на сцената с тежест и достойнство, седна на рояла и “се нахвърли” върху клавишите. Отекнаха струни, божествена музика се разля и изпълни въздуха, пред нас се разкри един нов свят на клавирен колорит, докато кралят виртуоз властваше над клавиатурата. Беше удивително да наблюдаваш картините с красиви пейзажи, природни стихии, интересни портрети, които той рисуваше чрез звуците, излизащи изпод пръстите му. Неговото изпълнение на “Прелюдиите” на Дебюси беше неописуемо!
То накара хора, които не харесват тази музика да се влюбят в нея. Всички затаихме дъх за да не пропуснем нито един тон от неговото изкуство.
Именитият руски клавирен педагог Натан Перелман казва: “Изпълнител е само онзи, който в нотната пустиня е съзрял мираж.” Мишел Бероф не само го съзря, но и успя да го пресъздаде пред очите ни по един вълшебен начин.